Albanese, M. A. & Michell, S. (1993). Problem-Based Learning: A Review of Literature on its Outcomes and Implementation Issues. Academic Medicine, 68 (1), 52-81.
Barrows, H. S. (2000). Problem-Based Learning Applied to Medical Education (Rev. Ed. von 1994). Springfield: Southern Illinois University School of Medicine.
Boud, D. & Feletti, G. I. (1997). The Challenge of Problem-Based Learning. London: Kogan Page.
Collins, A., Brown, J. S. & Newman, S. E. (1989). Cognitive Apprenticeship: Teaching the Crafts of Reading, Writing, and Mathematics. In L. B. Resnick (Hrsg.), Knowing, Learning and Instruction. Essays in Honour of Robert Glaser (S. 453-494). Hillsdale: Erlbaum.
Collins, A. (1991). Cognitive Apprenticeship and Instructional Technology. In L. Idol & B. F. Jones (Hrsg.), Educational Values and Cognitive Instruction: Implications for Reform (S. 121-138). Hillsdale: Erlbaum.
Gräsel, C. (1997). Problemorientiertes Lernen. Göttingen: Hogrefe.
Hmelo-Silver, C. E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology Review, 16(3), 235–266.
Kaiser, R. & Kaiser, A. (2006). Denken trainieren, Lernen optimieren. Metakognition als Schlüsselkompetenz. 2. Auflage. Augsburg: ZIEL.
Kaiser, R. & Kaiser, A. (2011). Lernerfolg durch Metakognition. In: Grundlagen der Weiterbildung 3/2011, S. 14–17.
Kollar, I., & Fischer, F. (2017). Digitale Medien für die Unterstützung von Lehr-/Lernprozessen in der Weiterbildung. Theoretische Ansätze und empirische Befunde. In Handbuch Erwachsenenbildung/Weiterbildung. Springer Fachmedien Wiesbaden 2016. Verfügbar unter https://www.researchgate.net/publication/317172227_Digitale_Medien_fur_die_Unterstutzung_von_Lehr-Lernprozessen_in_der_Weiterbildung (zuletzt abgerufen am 23.08.2022)
Mc Kenzie, J (1999). Scaffolding For Success. In: FNO - The Educational Technology Journal. Band 9, Nr. 4, Dezember 1999.
Roberts, R. & Kreuz, R. (2017). Becoming Fluent: How Cognitive Science Can Help Adults Learn a Foreign Language, Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
Sonntag, K. & Stegmaier, R. (2007). Arbeitsorientiertes Lernen: Zur Psychologie der Integration von Lernen und Arbeit. Stuttgart: Kohlhammer.
Stebler, R., Reusser, K. & Pauli, C. (2016). Wie Lehrpersonen Lernen unterstützen können. profil: das Magazin für das Lehren und Lernen, 2(16):6-9.
Straka, G. A. & Macke, G. (2006). Lern-Lehr-Theoretische Didaktik (4. Aufl.). Münster u. a.: Waxmann.
Weber, A. (2004). Problem-Based Learning. Ein Handbuch für die Ausbildung auf der Sekundarstufe II und der Tertiärstufe. Bern: h.e.p.
Wirtz, M. (Hrsg.) (2021). Dorsch. Lexikon der Psychologie. 20. Auflage. Bern: Hogrefe Verlag.